17 maj 2008

Pinocchio i Nordtorp.


I går kväll, med anledning av invigningen av Pinocchiostatyn i Borås, var det middag på Stadshusgrillen för 170 utvalda dignitärer. Av någon anledning hade varken Mumien eller jag fått en inbjudan. Men inte satt vi och tjurade för det. Vi drog i väg och åt en grekisk middag på Oliven. Smaskens!! På grund av bilkörning blev det blev ingen ouzo till . Den skadan togs igen vid hemkomsten då jag blandade en drink med nämnda grekiska hostmedicin och Valios skogsbärsdryck. Då upptäckte vi att vi inte haft någon officiell invigning av vår egen Pinocchio trots att han dansade till Chuck Berry-låtar när Matilda var här. Så idag har vi ordnat denna nog så viktiga detalj och nu finns det alltså en officiell Nordtorpspinocchio som på begäran dansar för våra gäster.

Jag vill även passa på tillfället att tacka Rolf Ohlson för hjälp med många roliga grodor t ex dagens som passar väl in i innevarande årstid.

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Nu får du förklara!! Jag älskar Ouzo, men vad hade du blandat med sa du??? Skögsbär?? Smaken blir vaddå, förklara är du snäll...

Solnasnackar´n sa...

Nordtorps Pinocchio tycks mig vara mer hanterlig än den gigantiska metallklumpen i Borås.
I Nordtorp ges inte järnet, där tas det. Med skogsbär som virke.

Lae i Nordtorp sa...

Nu hade jag blandat ihop varumärkena. Det var inte Valio utan Proviva fruktdryck,skogsbär. Drinken smakar precis som fruktdrycken, men med Ouzos typiska anistouch.

Anonym sa...

Det tycks vara en säregen smak?
Den lille Pinnocchio är riktigt söt!
Vad beträffar den store , så må de som styr bevara oss från dylika beläten!