27 augusti 2008

Jag hann!

Det är numera snarare regel än undantag att Telias bredband faller ur för längre eller kortare perioder. Som tur var hann jag i alla fall göra en investering i Lie Detectors Derbykval. Oddset 1,46 verkade vara överkurs när denna skönhet vann och som enda sto kvalificerade sig för Derbyt den 7 september. I Derbyt, som blir hennes sjätte raka storloppsfinal, slipper hon favorittrycket men Hultman kommer att ha henne i toppform så osvuret är bäst. Ytterligare tre Travkompanihästar startar med bra chans denna vecka. Maharajah i kväll på Valla har väl största chansen. Men Jaded i Sundsvall Open Trot på lördag och obesegrade Milliondollarbaby på Valla om söndag vill nog gärna vara med på målfotot. Största hotet på lördag är väl Hultmans andra häst Triton Sund.
Här regnar och är tråkigt så jag kan med gott samvete sitta framför datorn en stund. Jag har problem med mitt mailprogram så om någon skrivit och inte fått svar kan det bero på att jag inte kommer åt det. Det kan inte Telia rå för.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Maharajah gjorde som väntat sin plikt på Solvalla ikväll.
-loa

Lae i Nordtorp sa...

En fullkomligt lysande insats och 1,03 på toton är bättre än förlust.
När hästarna får vara friska visar Stefan att han är en lysande tränare också. Varenda häst i stallet är, för dagen, värd att passas när de kommer till start.