10 december 2008

Back in business.



Efter en vecka med svensk sommar på Madeira är jag nu tillbaka i Nordtorp. http://picasaweb.google.com/nordtorp.pp.se/Madeira1%20I
Inspirerad av alla juldekorationer mitt i Atlanten har jag inlett dagen med att sätta upp en ljusdekoration "ren med släde" på altanen. Jag huttrar ännu men det blev riktigt snyggt. Annars lyckades jag göra två flugor på smällen när vi åkte på valsafari med en katamaran och faktiskt både fick segla och se pilotvalar. Jag har aldrig varit ombord i en dylik tingest förut men det var en fantastisk känsla att slöra i en fart upp till fjorton knop. Att dessutom få se valar var grädde på moset. Pilotval är väl egentligen en typ av delfin som kan bli upp till sex meter lång. Med hänvisning till julkrubban i bildspelslänken ovan undrar jag om ni vet varför Jesus inte föddes i Norge? Svaret är enkelt, de kunde inte uppbringa tre vise män inom rimligt avstånd.

6 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Välkommen tillbaka,
Förstår att du haft det bra!
-loa

Anonym sa...

Roligt att ni är hemma igen. Hoppas ni finner er tillrätta med rimfrost och minusgrader. Snön kommer väl när som helst. Den tycks enligt min mening ha förkärlek för att komma vid Lucia.
Till jul brukar ju tomten oftast (numera) få ta till vattenskidor.

Gunnar Klasson sa...

Ursäkta -loa! Jag hade ju hört om Madeira men förstod inte att det var just nu.
Lae! Vi blir allt lite orologa då det är "tyst" på bloggen.

Gunnar Klasson sa...

Och för kännedom. Uddevallabloggar'n och hans fru åker till Bamberg i Tyskland torsdag morgon. Är åter måndag eftermiddag.

Fritt ur hjärtat sa...

Det var ett fasligt rännande på alla "mina gubbs" bara jag som sitter hemma och fryser:-)

Lae i Nordtorp sa...

Hej alla, det känns tryggt när någon märker att man är tyst. Ja, det har varit en fantastisk vecka och jag hoppas Gunnar och Annmarie får det lika fint i Tyskland. Rolf, du vet inte hur rätt du har. Nu snöar det i Nordtorp. Simone, det är skönt med sommar men är dubbelt så jobbigt med kylan när man kommer hem igen.