01 november 2011

Nu är det arbetslinje och pensionärsskatt som gäller.

Nu har jag gått fånyttig sedan vecka 38 och ångesten inför allt ogjort ger mig kalla kårar på ryggen. Men jag stålsätter mig och börjar med oljebyte på snöslungan ifall oturen skulle vara framme och drivbildning uppstår. Sedan är det vattenkalkningsanläggningen som skall ha en stunds uppmärksamhet och vattnet i stugan och utomhus skall stängas av så det inte fryser. Petra är redan rengjord och magasinerad men Petrus skall väl ha sin beskärda del av fejning. Och nytt innertak i lagår´n har varit planerat länge. Ni förstår lätt att det inte är någon dans på rosor att vara pensionär. Men nog hjälper jag gärna till med skatten så att Borg och grabbarna kan sänka restaurangmomsen. Det blir säkert flera jobb till ungdomarna, om inte kan vi kanske finansiera någon coach på Arbetsförmedlingen istället. Eller varför inte satsa på en uppföljning av antalet skapade jobb och det ökade antal restauranggäster? Hur som helst blir det mycket slit och släp från och med nu.
Men vänta lite, jag skall bara.....


3 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Det var som katten! Sov gott! Arbetslinjen kan vänta.

Anonym sa...

Tur att inte snön ligger djup på taken,när inte Lae är vaken.

Stig L. sa...

Det blev anonymt,inte meningen