21 juni 2012

Här skall majstången stå i morgon.

Höskörden i full gång.
Som vanligt har vi tur med vädret inför midsommar! Vi hoppas turen håller i sig över klädningen, resningen och dansandet runt stången. Dagens foto är taget med fel objektiv. Jag var ute och övade med vårt nyinköpta teleobjektiv då jag nämligen inte hade tålamod att vänta på Tomten. Här dyker ju upp nya tillfällen till bra foton varje dag i form av fasaner, rådjur, rävar etc. och man kan inte annat än acceptera att man inte kommer tillräckligt nära med de gamla objektiven. Nu skall det bli andra bullar bara man lärt sig att hantera det 300 mm stora teleobjektivet med möjlighet att även makrofotografera. Men som sagt bra grejor kräver en bra fotograf så jag lär mig så gott det går i min ålder.
Första makroförsöket.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fin, fina foton!!

Solnasnackar´n sa...

Kort sagt - det ser bra ut!
Gla Midsommar!