02 december 2009

Trött och nöjd men öm.

Här svänger det. Tisdagen var den första dagen på länge med ett anständigt väder och då hade Johansson och jag med sedvanlig elegans planerat in vår höstkalvleverätarresa till Helsingör. Visst är det trevligare med resor när vädret är gott. Att den dåliga kronkursen hade påverkat gränshandeln var ju också till vår fördel då det inte var någon trängsel varken på gator eller i vinbutiker. Däremot var det som vanligt fullspikat i vår restaurant som jag alltid glömmer namnet på. Men något italienskt namn är det trots den danska matsedeln.
Men efter nöje kommer tråkigheter och onsdagen började hos tandläkaren. Ont gjorde det, dyrt blev det och ömt är det ännu. Det fina vädret har medfört mollgrader och det medför att gjutningen blir något sen. Men våra snickare gör så bra jobb att de säkert även prickar in en bra dag för detta och sedan får tak över de rum som ersätter den utbytta våtrumsdelen. Onsdagssändningen på TV4 Sport från Solvalla är av någon anledning inställd men då slipper vi en massa reklam så det är säkert bra. Resultaten kommer ju på datorn, vinstutbetalning sker med automatik och sammandrag blir det på TV4 plus så lite reklam kommer jag att tillgodogöra mig ändå. Nu måste jag förbereda mig på morgondagens miljöinspektion och hoppas det inte ömmar i tanden så att jag blir för otrevlig.

Inga kommentarer: