14 januari 2011

Im Salzkammergut.








Jag har som dagens bild haft ett kort på en ung bloggare sittande på ett värdshus invid en sjö. Var och när var det? Jo, det är värdshuset Vita Hästen i St. Wolfgang och årtalet 1970. Utanför ingången stod det ett akvarium med foreller. Där kunde man peka ut vilken fisk man ville ha så håvade kocken upp den. Men jag fick ingen för jag hade beställt biff. Berget Schafberg som ligger invid byn hade en kugghjulsbergbana(zahnradbahn) med ånglok och då associerade jag naturligtvis till ångbåtsbiff. Vid vackert väder är det en hänförande utsikt när man åker med tåget. Men vi har även varit där när molnen rullade in över berget och man inte såg handen framför sig. Då hade vi fel kläder också för det blev kallt som på vintern.

3 kommentarer:

Anonym sa...

På den tiden var man ung och vacker.
Nu är man bara och.

Lae i Nordtorp sa...

Jag tycker fortfarande du är vacker trots att du är äldre än jag.

Anonym sa...

Tack för komplimangen!
Vi ska en förening för inbördes beundran.