09 januari 2011

Vi är redo för solsken.

I dag har Mumien skottat fram solfångarna så nu får solen börja skina när den vill. Själv har jag saltat på vägen ut till vägen för en säkrare posthantering. Man har ju kommit upp i lårbenshalsåldern. Jag hoppas inte arbetsmiljöinspektören får syn på Mumien så där utan säkerhetsanordningar då blir det väl dagsböter för arbetsledaren. Och så länge alla detaljer inte är helt klara är det väl PEAB som är ansvarig arbetsledning. Själv har jag en medarbetarförsäkring genom LRF. Men inte kan några kronor ersätta Mumien. Vem skulle då dalta med mig när jag har flimmer, ont i ryggen eller näckrosmalaria?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur har du kunnat få näckrosmalaria? Du som aldrig badar i sötvatten!Nej det är nog en hel del inbillningssjuka.Hört talas om Moliere ?

Lae i Nordtorp sa...

Jag vill i all enkelhet erinra om att jag lärde mig simma i Vindelälven. Sött och kallt så det förslog. I Fagertärn kan jag mellan 15 juli och 15 augusti studera de röda, muterade, fridlysta näckrosorna. Vem vet de kanske smittar via pollen. Och Moliere minns jag speciellt från Gunnebo slott där det satt en skylt med texten"Kvällens föreställning av den inbillade sjuke är inställd på grund av sjukdom" Kanske även den huvudrollsinnehavaren hade drabbats av näckrosmalarian i sin svåraste form, med huvudvärk och illamående. Det är lite lindrigare än fläcktyfus. Annars har du rätt i att badvatten skall vara salt och ha en temperatur runt +27 grader C.

Anonym sa...

Det är så stimulerande att najtas med dig , käre bror! Jag brukar kunna lita på att det faller i god jord.