09 december 2011

Bättre???

Uppmuntrad av Rolf har jag nu ändrat designen och fått ner storleken på vinjettfotot en aning. Faktum är att flera av de användbara mallarna som fanns när jag startade bloggen för fyra år sedan inte finns idag. Ännu ett bevis för att man är för gammal och för dum. Men nu, när jag är pigg har jag roligt. I gårkväll var vi tillsammans med andra käcka medlemmar  uppe i Hembygdsföreningens stuga i Götsered och avåt den traditionella risgrynsgröten och fick avnjuta de skönsjungande tolv tärnorna och Sandareds Lucia. De var jätteduktiga. Jag kom på mig med att trampa takten och nynna med. Jag nämner endast i förbigående att jag kammade hem två vinster i det lika traditionella lotteriet. Snö och storm följde oss på hemfärden men Mumien tog oss ner lika säkert som Pluto på julaftonseftermiddagen. Det är lika bedrövligt väder idag men jag hoppas det inte var för isigt på arbetslinjen för henne. Jag slipper i alla fall gå ut om jag inte skall överträffa mig själv och rädda posten undan blötan. Locket är nämligen i vindriktningen och står rakt upp. Men restskattesedlar kan väl lika gärna få blåsa bort. Det var värre med BT, Land och Travronden i morse men fyra timmar på var sin stolsrygg brukar göra susen. I morgon spikar jag Maharajah och Famous Fayline med viss nervositet då Raffe Vadsmo på TV har gjort likadant och när vi är överens brukar det komma någon annan och snuva oss på degen. Vet ni förresten att Famous Fayline har en helbror som heter Moonlight Fayline? Kent har varit hygglig nog att ge mig ett foto som är taget på Eljans Gård i Dalarna i September så får ni ytterligare ett argument för att följa Nordtorpstankar i vått och torrt.

Inga kommentarer: