07 juni 2010

Utan bredband ingen blogg.


Flyttdatumet närmar sig med stormsteg. Här packas och sorteras bort de minnen som vi förväntas klara oss utan resten av livet. Jag har läst att vid flytt av telefon kan bredbandet vara borta en längre tid. Nåväl ni har ju redan upptäckt att när jag har annat att göra hinner jag inte blogga. Som tillhörande det manliga könet klarar jag bara av en sak i stöten. Men jag gör så gott jag kan. Igår lyckades vi förresten montera ner stereon, transportera ner den till gården och få ihop den igen. Dessutom målade jag en soffa och flyttade kontaktlistan till nya mobilen. I samband med flytten kommer vi att gå över helt till 033-25 81 85 och 0705-25 81 85 så glöm alla andra nummer till mig. Om en dryg vecka kommer Matilda och skall bli passad medan föräldrarna förlustar sig i Bad Gasteins heta källor och radioaktiva vatten. Petterssons kommer hit och hjälper oss över midsommar så allt kommer säkert att gå bra. Nu i helgen kommer Hagaborna och då skall det grillas och drickas Peruanskt vin. Det blir säkert vackert väder.

Inga kommentarer: