27 april 2012

För mycket och för lite skämmer allt!


När jag plötsligt piggnade till före påsk fick jag mer energi än kroppen klarade att fördela. Att man aldrig lär sig att jobba lugnt och metodiskt. Vedhanteringen satte sina spår i de stackars muskler som inte varit använda på mer än ett halvår. Men å andra sidan är det lättare att acceptera träningsvärk då man i alla fall vet var den kommer ifrån. Man behöver inte vara orolig för att det kan vara något farligt. Nu har vi fått stensatt fram till ingången och dränerat bort två sjöar i gräsmattan. Jag har dessutom gjort rent balkongen med vidhängande räcken. Det var en historia för sig. Om man inköpte sex liter av en oljeliknande lasyr för trallar och dylikt medföljde fem liter rengöringsvätska i en väska. Denna antagligen omiljövänliga norska vätska skulle användas outspädd och efter ihärdigt gnuggande skjöljas bort. Det ni, det var lättare sagt än gjort. Jag skjölde i tre timmar men det löddrade lika bra för det. Till slut gav jag upp och packade ihop, då började det att regna och nu sjuttio millimeter senare är löddret slut. Torkar det sedan upp så kanske vi kan måla också. Det blev en andningspaus igår från fysiska ansträngningar då jag hade en massa ärenden i den stora hamn och sjöstaden Borås. Bland annat var det kallat till möte med Televeteranerna. Det är kul att se så mycket samlad kompetens med respekt för mänskliga rättigheter. Dem skulle Telia ha behövt idag så kanske ett antal färre hade blivit torterade i öststaterna. Eller så är det med Telia som med bankerna, de skulle ha näringsförbud utanför Norden. Möte i vägföreningen var det också. Även det en av årets höjdpunkter med tårta och trevliga samtal. Om vi nu får upp växthuset i helgen och min nya medicin blir en positiv bekantskap då kan vi gå mot vår och sommar med gott mod och höga förväntningar. Kanske lite tätare mellan blogginläggen trots att Blogger ändrat inläggningssidan så det ser ut som den värsta ansiktsboken. Nu när jag är så gammal och dum kan jag inte ta emot all information samtidigt. Lagom är bäst. Fast det har jag ju aldrig varit. Ja, det är väl aldrig försent att bättra sig!
Regnbåge från Azorerna vad nu den har med detta att göra?

1 kommentar:

Solnasnackar´n sa...

Regnbågen från Azorerna visar att det kan regna där också.
Lycka till med det fortsatta idet.