12 augusti 2012

Skomakare bliv vid din läst.

Att jag är för gammal och för dum har ju kommenteras vid många tillfällen. Men att jag har svårigheter att hantera Facebook inser jag av egen förmåga. Facebook i all ära men nog är tempot lite lugnare här på bloggen. Men nu när jag har hittat den fantastiska gruppen "Det vet att du är från Uddevalla om" så vill jag ju kunna följa den och själv lägga in en och annan bild från Göstas arkiv som jag ju förfogar över. Men det krånglar hela tiden. Lyckas jag lägga in blir det dubbelt eller ibland inte något alls och dessutom hamnar det ibland på min egen Facebooksida. Ja, ja jag lär mig nog men skall försöka bli bättre på min eftersatta blogg också.
I går var vi med tjugo kamrater från Sandhults Hembygdsförening och såg en fars med allvarlig underton på Äskhults bys uteteaterscen. För det hela stod EBBE-projektet i Kungsbacka Kommun. Himla bra! Med plus för scenarbetarna som gjorde ett kanonjobb. Skådespelarinsatserna varierade något inte minst när det gällde tonsäkerheten i sångerna. Men på det hela taget var det positivt. De kunde ju inte hjälpa att inte min rygg är konstruerad för tre timmars planksittning.
I morses när jag var uppe för att låta mitt vatten hamnade jag mitt i en trandans på åkern utanför. Jag tog några kort genom fönstret och visst blev det ganska bra!



I dag har vi spenderat dagen med RLF Tran(!!)emo på Matens dag vid Hofsnäs herrgård som vad jag förstår ägs av Borås Stad men ligger i Tranemo kommun. Där hittade vi en renoverad kopia av traktorn vi sålde till Valter förra året. Vi köpte dessutom lite godis men det var inte lika bra som gottestrutarna som konsumerades vid gårdagens Teaterbesök. Men en god middag blev det i Herrgårdshuset och efteråt har jag t o m sett Sverige ta silver i handbolls OS. Hade Magnus Wieslsander varit med hade det säkert blivit guld!! Nu ser jag fram emot Ulviksbotten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vacker trandans!!
Uddevallabilderna är jätteintressanta. Hoppas du har gott om dem! Det gör väl inget om det råkar bli dubbelt ibland.
Ser fram emot Gunnar Klassons bildvisning i höst.
rolf ohlson