16 juni 2013

Sommarvinjett och ett livstecken.

Nu är det snart sommar och Mumien har tagit en ny vinjettbild till min bloggsida. Det har varit vackert väder och torrt länge så grannen har allt fått in en del hö i ladorna. Själv plågas jag av en värkande rygg och två dåliga knän som har hållit mig från datorn ett tag. Under tiden har vi varit fem dagar i Berlin, Petra har havererat och så även den nyss nämnda datorn. I går var vi på spelmansstämma uppe vid Hembygdsgården och det var jättekul. Massor ned musikanter och buskaspel lite varstans. Själv träffade jag två härliga durspelsvirtuoser som lärde mig flera finska polskor och valser samt några egenkomponerade låtar. Mumien var som vanligt flexibel. Förutom att som kaffekommittéledamot koka kaffe och ställa fram tilltugg hängde hon med på gitarren ganska mycket. Vi gick hem när det var som trevligast och hann knappt lasta ur instrumenten innan det kom världens åskväder. 17 mm på några timmar. Då var det skönt att sitta i stugvärmen och dra några visor för sig själv. Så kan man ladda upp för bytet av väggar och tak på gödselstan som vi kastar oss över i morgon om vädergudarna tillåter. Petrareparatören har också lovat komma och Martin har redan varit här och lagat datorn. Tyvärr var inte kameran med så ni får nöja er med en gammal bild på mig och en på två härliga durspelare som jag lånat på Bertsblogg om Mönsterås.

Inga kommentarer: