21 juni 2014

Midsommarafton 2014

Vi inledde midsommarafton med att plocka en spann lupiner till Nordtorps egna Midsommarstång, Maria hade påpassligt nog dukat fram kaffe, kakor och Punsch på gårdplanen. Tack för det! men därefter blev det till att prioritera. Kent och Birgitta är på ett av sina sällsynta besök i 033-området och bor hos Alf och Leine. Vi var bjudna och valde bort Nordtorpstraditionen och firade med släkten. En härlig midsommarafton blev det i Viareds sommarstad. Naturligtvis fick vi avnjuta Alfs inläggningar av Ryttmästarsill,Brantevikssill, gubbröra osv. osv. Jag hade tänkt att njuta mitt fådda vinbärsbrännvin men till Alfs delikatesser drickes Ryttmästarbrännvin. Så jag har alltså vinbärsbrännvinet kvar till nästa kalas viket kanske inte är så avlägset. Dessutom hann vi med Midsommarmästerskapet i Chicago. Som sig bör vann värden i lag med en vars namn min blygsamhet förbjuder mig att nämna. Jag hade kameraledigt igår så jag har snott två bilder från Jens för att illustrera inlägget med Brantevikssill och Ryttmästarbrännvin. Förlåt för det tilltaget Jens.


Inga kommentarer: