08 april 2008

Bildgåtan.

Eftersom ingen lyckades identifiera Uddevalla Rigg och Segels hus utgår jag från att det inte längre finns kvar. Det vackra huset låg i Uddevalla hamn och användes som verkstad för rigg och segelarbeten. Vid ett tillfälle lämnade jag in ett begagnat folkbåtssegel, vilket jag köpt billigt, för att byta mastliket så att det skulle passa i min R-6:a. Lattor och tågvirke köpte man också där. Jag minns än i dag hur gott det luktade av beck, tjära och tågvirke.
Vilket ändamål huset ursprungligen var byggt för har jag inte en aning om, men jag hoppas fortfarande att någon har den upplysningen i någon gömma.
Bilden visar Sassam 1967 i Uddevallas nuvarande gästhamn. Mitt emot muséet. Visst var hon vacker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han som står på däck var också vacker!
Vilken tur att masten och kärleken har hållit i alla dessa år !!!!

Anonym sa...

Hade jag inte vetat att det var du på bilden hade jag trott att det var din äldste son.