24 april 2008

Hurra för vårat äppelträd.

I dag har vi fått hjälp med att såga ner det avblåsta äppleträdet. Två tredjelar ser ut att överleva. Det är inte bara sågaren och jag som är flitiga i Nordtorp. När det nu börjar torka upp och solen skiner över både ond god har Grannen på mindre än en vecka plöjt en stor åker, harvat, plockat sten, sått och bultat. Tänk om man hade den kapaciteten.
En annan som inte heller legat på latsidan är Björn Goop. På sju uppsittningar på Solvalla i går tog han sju segrar, varav sex var tränade av hans pappa Olle. Snacka om 100 %.
Eftersom prognosen visade bra väder även i morgon ställer jag in mig på ytterligare en dag med altanoljning.
Är det förresten någon som vet vem som skrev visan vars namn jag använt i rubriken?

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Hurra för vårat äppelträd" - kan det vara Olle Adolphsson som skrivit den visan? Jag bara gissar. Kanske helt fel.

Lae i Nordtorp sa...

Du får en ny chans. Han är mer känd för andliga sånger.

Anonym sa...

Jag bara gissar att John Wilhelm Hagberg är inblandad?

Lae i Nordtorp sa...

Läs artikeln Slamkrypare