16 april 2008

Rent vatten och bränt gräs.

Jag hade verkligen sett fram emot en berättarafton i Uddevalla idag. Men när jag nu börjar piggna till ser jag allt som har försummats under våren. Jag har ju tidigare berättat om att vi måste rengöra vattenreningsverket varannan månad. Nu är det fyra månader sedan sist och jag var tvungen att göra det på dagtid nu så att vi kan tvätta vittvätt. Den blir inte rolig annars, tvätten alltså. Under tiden kaliumperganatet verkade drog jag ihop allt ris som jag klippt av buskarna för länge sedan. Lyckades bränna av ängen framför huset och det mesta riset. Korallkornellen är inte särskilt samarbetsvillig när den skall eldas upp, den tycker väl att den är tillräckligt färggrann utan eld. Men det brinner säkert färdigt vid nästa försök. Nu är vattnet klart och jag drar mig tillbaka till fåtöljen och avnjuter en Guinness.

Inga kommentarer: