18 februari 2011

Solig avslutning på lovet.

Idag var jag riktigt sugen på att gå ut i solen när jag såg alla skidåkare. Vis av tidigare misstag väntade jag till efter lunch innan jag tog på nödvändig utstyrsel och kastade mig ut. Det räckte med att komma utanför verandan för att inse att det blåste snålt från nordost och att de sextio graderna i solfångaren var i sydläge. Då gör jag lite nytta istället tänkte jag och hastade in i ladugårdens uppvärmda verkstad. Där var sex grader, men jag lovar att det kändes varmt. En sladd väntade på att få kopplingsdon iskruvat så då leker jag elektriker och spar 600 kr/tim. Det gick inget vidare då jag inte hade glasögon med mig och det var helt omöjligt att få in sladden i skruven. Jag gör det vid ett annat tillfälle tänkte jag och bar istället in en korg ved så sparade jag 30 kWh á 1,05. Därefter var jag Mumien behjälplig med att montera hissgardiner i SOLrummet. Jag vet inte vad en sådan montör kostar i timmen men eftersom vi var två så sparade vi nog minst 500 SEK. Det är märkligt att jag klarar så mycket när "bästföredatumet" har gått ut för länge sedan, men Mumien säger att ont krut förgås inte så lätt! Umkraut vergeht nicht so leicht säger de i England?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter konstigt , men jag har ju aldrig varit i England.

Lae i Nordtorp sa...

Jag tänkte bara på de tysktalande i England.

Anonym sa...

Varför ska man besvära sig med att tänka på dem?