14 augusti 2011

Att köpa jeans.....

........var faktiskt lättare förr. När man kommer in i affären idag är det som skyltas med söndriga och i vissa fall även smutsiga persedlar. Jag fick klargöra för expediten att jag var ute efter ett par hela och rena Lewisjeans i vuxenstorlek. Nu hade jag en himla tur för än så länge går jag i ett par med midjemåttet 38 tum. Den som är större göre sig inte besvär i alla inte i Borås. Men man kan ju undra vem som hittar på att trasiga byxor för 1200 spänn är modernt och vad det är för dumskallar som köper dylika. Mina nya hela jeans kostade bara(!) 700 kronor. Det är mer än dubbelt så dyrt som i Amerika men åker jag dit tillkommer ju resan så jag får väl vara nöjd i alla fall. Jag läste häromdagen i BT att det är inte så många år sedan det följde med laglappar när man köpte kläder. Tilläggas kan att jag blev väldigt stilig i mina nya byxor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tvivelsutan!

Solnasnackar´n sa...

Allt klär en skönhet!

rolf ohlson sa...

Mina gamla jeans (använda på landet)som är inköpta i Ullared för femtioelva år sedan har en sådan patina som du beskriver som modernt. Kanske man i dagsläget kan få ett par tusen för dem på Blocket.
F.ö. tror jag att du är oemotståndligt tjusig i de nya brallorna.

Lae i Nordtorp sa...

Och korven den har två.
Tänk om man sparat alla trasiga jeans, då hade man varit förmögen.

Mumien sa...

Jag vävde mattor av dom och inte blev jag förmögen för det.