11 juli 2013

En händelserik vecka!

I lördags gick den numera traditionella "Gamla Eriksbergsgängsfesten" av stapeln på Gamla Flygmotors semesterhem, Numera Bokenäs SPA.



Tjugotre personer räknade vi in och som vanligt infann sig såväl sol som värme. Lika roligt som vanligt och de gamla minnena sinar tydligen aldrig. Nu riktar vi in oss på femårsjubiléum nästa år! Lägligt nog hade loppisgänget på Eriksberg ställt till med bryggfest på kvällen och där räknades in ytterligare ett hundratal Eriksbergare.
För mig såväl kända som okända människor men med den gemensamma nämnaren att de var trevliga. Musiken kom från den gamle Boråsaren Lennart och två av hans kompisar. Det var vad jag kallar Rock´n Roll!!!(Filmen har Mumien gjort)
 Hem på natten och nytt kalas på söndag. Byggarbete måndag och tisdag på gödselsta´n som sysselsätter oss hur mycket som helst. Den fyrtioandra bröllopsdagen på onsdagen firades i Björkäng tillsammans med Lasse och Ulla och nu sitter jag här med min värkande rygg och funderar på om vi kan ta bubbeldrickan och jordgubbar idag istället när inte bilen skall luftas. Mumien behöver nog en middag med dessert så hon får vila upp sig efter det att hon har varit ute med lien och slagit gräset närmast invid växthus och häckplantering. De kan ju inte gå hur nära som helst med slåttermaskin och hösprätt. Som avslutning kan meddelas att de osynliga svamparna än en gång skall inventeras av Borås Stad vilka dessutom föreslår att jag skall plantera ek på två tomter som inte längre hör till gården.

Inga kommentarer: