17 oktober 2013

Höst och ny bakgrundsbild.

Höst och kyla men även härliga färger. Jag brukar ju ändra Profilbilden allt efter årstiderna för att ni skall känna igen er när ni kommer på besök. Här är resultatet som Mumien tog härom dagen. Jag kan inte heller undanhålla hennes fantastiska rabatt som också den ändrar sig efter årstiderna.
Evighetslandet.
En som däremot inte ändrar sig med årstiderna är Hans Helighet Gandalf. Han skall vara med överallt. Till och med när blommorna skall vattnas.
 

Kommer det aldrig något vatten. Jag är ju törstig.

Som om det nu inte skulle räcka med mörker, kyla och elände så har jag dessutom drabbats av grå Starr. Tur i oturen är kanske att det inte är vår för då kanske det blivit grön starr, vilket vad jag förstår ger blindhet. Inom 14 dagar skall jag in på en ny undersökning och sedan får vi se vad det blir för åtgärder.
 


Vid grå starr grumlas linsen.
Vid grå starr grumlas linsen.


 
Hmm... jag får väl göra som min gamle chef sa. Ta en whisky, det hjälper inte men det blir roligare att vara sjuk. På lördag skall vi dessutom prova Mackmyran som lades på fat 2009. Gòtt, gòttigòttigòttgòtt.












 

1 kommentar:

Solnasnackar´n sa...

Ojämnlikt: Katten får (inte) vatten, husse får whisky!