23 maj 2014

Tillbaka till livet?


Trots att jag fortfarande har vakuum i huvudet ( det finns många som tycker det är helt normalt för mig) och Mumien är på febergränsen så fick vi nog av aderton dagars sängläge. Det resulterade i inköp av blommor till Sandhultsgravarna vilka planterades av Mumien medan jag satt på en närbelägen gravsten och insöp  Travrondens alla tips inför Mors dag, förlåt jag menade Elitloppet. Sedan hämtade vi den bokade hammocken på Plantagen och åkte hem och monterade den. Det var inte enkelt! Monteringsanvisningen var av Nordkoreamodell och det tog sin tid. Till slut skippade vi anvisningarna och gjorde som det föll sig. Vi har en hel del packningar och skruvar över men hammocken höll i alla fall för den fantastiska fiskanrättningen som Mumien tillagade parallellt med ihopaskruvningen. Nu får jag sluta för idag och sköta om Mumien för nu meddelas att hon har över 38febergrader igen.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint ni har det! Blev jättebra! //Tobbe trollkarl

Solnasnackar´n sa...

Hälsningar från Loa:
http://www.youtube.com/watch?v=z93BAZdkuHw

Anonym sa...

Satt du på en gravsten?
Det skulle farmor ha tyckt va ogudaktit.

Lae i Nordtorp sa...

Loa! Bra låt. Det var väl SweDanes som gjorde den populär?
Gösta Rybrant skrev om jag inte missminner mig.
Birgitta! Det var en sten som satt fast ordentligt och jag tycker man skall bra kontakt både uppåt och neråt.
Tobbe Trollkarl. Vist blev det bra
men så tog monteringen 5 timmar.

Anonym sa...

Ett rejält bygge!!
Rolf ohlson

Solnasnackar´n sa...

Gunga i en hammock:
musik: Pete Wendling ; engelsk text: Tot Seymour & Chas. O'Flynn ; svensk text: Gösta Rybrant.