28 oktober 2014

Fjärdeklassare 1955.

De här ungdomarna gick i fjärde klass på Margretegärdeskolan 1955.
Då mitt minne sviker mig undrar jag om någon kan hjälpa mig att identifiera,
Sittande: Ingmarie(?), 2, Margareta Echset Bäcklund, 4, Britt Olsson, Lisbet Wang, 7, Britta Andersson, 9, 10, Yvonne(?), 12
Mellanraden: Tore Olsson, Bengt Högberg, Raymond, Solveig Andersson, 5, 6, 7, Ralf(?), Larsåke Krantz, 9, Hans(?)
Stående. Leif, Ulf Dyfvermark, Hasse Bohm, 4, Bo, Georg Myrström, Leif, Gunnar Wallsten, Lärarinnan. 10, Hjördis(?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen flera på bilden. En del av dem var mina klasskamrater i första och andra klass på Underåsskolan.
Här är mina kompletteringar:
Sittande: Ingmarie(?), 2, Margareta Echset Bäcklund, 4, Britt Olsson, Lisbet Wang, 7, Brita Andersson, 9, 10, Yvonne (?), 12
Mellanraden:1 Tore Olsson, Bengt Högberg, Raymond, Solveig Andersson, 5, 6, 7, Ralf (?), Larsåke Krantz, 9, Hans(?)
Stående. Leif, Ulf Dyfvermark, Hasse Bohm, 4, Bo, Georg Myrström, Leif, Gunnar Wallsten, Lärarinnan. 10, Hjördis(?)

Ytterligare några är bekanta ansikten, kanske kommer jag på fler namn.

Hälsar Lotta

Lae i Nordtorp sa...

Tack för det Lotta! Jag har daterat upp sidan och hoppas fler känner igen några ansikten. Då har jag förhoppningsvis fler uppdateringar att göra på torsdag när jag återvänt från berättaraftonen.