09 oktober 2014

Postveteranernas resor.

Alf och Leine med Birgitta
Det har väl inte undgått någon av Bloggens läsare att Mumien och jag har deltagit i ett antal resor med Postveteranerna. Det har varit trevliga resor och vi har fått många nya vänner. Hur har vi hamnat i detta illustra gäng när ingen av oss varit postanställd?Svaret är att det är min svåger och svägerska som ordnar resorna och när det funnits några tomma platser har vi fått frågan och för det mesta svarat ja till deltagande. Idag läste jag i Borås Tidning att några av de andra deltagarna hade givit Svåger Alf och Svägerska Leine dagens ros. Då tänker jag till och har förstått ett sådant enormt arbete de har lagt ner på varje resa och jag vill gärna stämma in i hyllningskören. Det är ju annars så lätt att ta allt för givet men all den kultur, god mat och ädla drycker vi insupit genom åren har ju föregåtts av en stor arbetsinsats. TACK för att ni ställer upp och att vi har fått följa med.

Arrangörerna av Wismarresan

Schwedenhaus i Wismar
 

Fontän i Wismar

Fontän i Wismar

Inga kommentarer: