11 januari 2015

Storm.

Här är och har varit ett himla oväder ända sedan fredag em. I går morse var vi även i bokstavlig mening insnöade. Det snöade och regnade och jag såg två bilar som körde i diket på gångavstånd från huset. Detta plus att vi var rädda för halkan gjorde att vi fick avboka en bjudning som vi sett fram emot. Att det inte enbart var i NORDtorp det var uselt väder blev jag varse när jag tittade på travet ifrån Romme. Det var som i TV:s barndom med snö i rutan. Då kas...tade jag mig över till skidåkningen i Schweiz och Italien men där var det för varmt så det var svårt med vallningen. Man undrar hur det var på SOLvalla?
Kvällen spenderades framför TV. Sonen d y har ju installerat en modern anordning så vi kan se filmer och Utube och en massa annat. Men hela tiden satt vi och oroade oss för lagårdstaket och den lilla skog vi har kvar efter Gudrun och Pers härjningar. Hela huset skakade i stormbyarna.
Eva-Karin har varit ute och inspekterat de närmsta environgerna och konstaterar att halva inspektionsdelen för avloppsanläggningen blåst bort. Hon har lagat provisoriskt och om det någon gång slutar att blåsa får vi väl göra ett sök över ett större område. Två vimplar inom synhåll har dessutom blåst av på mitten. Bohusflaggan som Echset skickade till jul har dock klarat sig bra. Det är väl hårdare virke på både folk och produkter i Bohuslän.
Nu skall jag tända en brasa och förbereda mig för eftermiddagens fantastiska travlopp i Frankrike.

Inga kommentarer: