09 februari 2015

En ny erfarenhet.

Mariannes begravning började redan kl 10.00 i Norrköping. Så för säkerhets skull i dessa snöovädrens tidevarv reste vi upp dagen innan och övernattade på ett obemannat hotell. Det var ett äventyr. Först att få GPS:en att leda oss på rätta vägar. Det resulterade i att vi hamnade på fel sida om huset. Som den gentleman jag tidvis är gick jag på rekognoseringstripp till fots. Då fann jag en dörr där telefonnumret stod. Jag ringde, kom fram och fick en kod till dörren. Uppför en trappa där det fanns en ny automat. Jag slog in en ny kod och ett fack öppnade sig. Där mina vänner låg rumsnyckeln och ett parkeringstillstånd. Sedan var det bara för Eva-Karin att backa runt hörnet och parkera på hotellets P-ruta. Rummet var bra, frukosten mycket bra och morgonpersonalen var trevlig.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Mysigt hotell. Precis som saliga Gyldenlöwe i Uddevalla för många år sedan. Där fick jag ibland sköta mig själv och lagade t o m min egen frukost.

Lae i Nordtorp sa...

När jag tänker efter har jag varit med om obemannade hotell i Töreboda och Tidaholm på 80-talet. Men då var det inte några koder. På ena stället hämtade man nyckeln på Pressbyrån och på det andra kom Securitas med nyckeln när man ringde på vid hotellet.