07 april 2010

Back in business!

Ja, då är påsken firad och ni undrar säkert varför jag inte har skrivit trots att jag medicinerat och inte har varit ute och slarvat. Svaret är enkelt. Här har varit fullt hus och min dator hamnade bakom ett antal tillfälliga sängar. Hela familjen var här och vi hade åtta övernattare. Besöket var vältajmat då påskafton var årets hitills varmaste och soligaste dag i Nordtorp. Påskelden (Foto:Tobias) kom på plats trots att det sett mörkt ut under veckan. Som vanligt runt hundra pers vid elden när Mölndal och SOLlentuna utkämpade årets fyrverkerikamp. Sjuttton vet om inte Lars vann i år. Vackert var det i alla fall. Efter en Indisk påskmiddag i Haga på Påskdagen var det på annandagen dags att städa en aning nere vid bygget. Då var den där Lumbago framme igen och justerade min rygg och i hastigheten fick man även en släng av Bronkit. I dag är jag i alla fall något piggare och har letat fram tagentbord och mus på mitt skrivbord. Mumien säger alltid att "om det ser så rörigt ut på på skrivbordet, hur ser det då ut inuti huvudet på dig"? Kanske ett ämne för en doktorsavhandling? Eller kommer redan memoarerna att ge svar? I dag är vattenledningen nergrävd och det akuta plåtsläppet på lagårdstaket lagat. Rörläggare, målare och snickare sliter i sitt anletes svett och nu börjar man få en förnimmelse om att det snart är färdigt. Det kanske blir inflyttning innan sommaren om allt fortsätter att flyta.

Inga kommentarer: