19 april 2010

Lycklig igen.

Nu sitter jag bakom en dator som är så snabb att jag inte hinner tänka. Framtidens datagrejor heter ACE. Sonen d y har ägnat all ledig tid senaste veckan att inventera mina behov skaffa grejor, bygga ihop och flytta över mina filer. Det var ett hästjobb men nu är det klart. Vi hann dessutom med en trevlig lördagkväll i Haga. Tack för det. Nu skall man lära sig alla nya symboler och annat svårt i min inskränkta lilla värld. Men det har gått tidigare så det gör det säkert nu också. Med en bättre dator kanske inspirationen återkommer och förkylningen försvinner så min sida blir lite mer läsvärd igen. Den kommer att gå för fullt efter 1 maj men det är mycket annat nu. Mäklare, Bygge, Fotvård, plåt-och eternittransporter etc. etc. Men en blänkare mellan varven hinner jag säkert.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att allt verkar funka som det skall. //Sonen dy :-)

Stig L. sa...

Lae!
Tur att vi har söner när det gäller våra datorer.

rolf ohlson sa...

Grattis Lae till en sådan dator!!
Min går som en gammal T-Ford. Man får ha tålamod och man hinner tänka mer än nödvändigt.

Gunnar Klasson sa...

Har också begåvats med en ny dator på jobbet. Och när allt var installerat och jag börjat använda den upptäckte jag att den piper med en fruktansvärt enerverande ljud. Å vad trött jag blir....

Lae i Nordtorp sa...

Stig!
Det hade aldrig gått annars.

Rolf!
När man går in i Arkiv Digital hjälper det inte med snabb dator. Då får allt tålamodet tas fram igen.

Gunnar!
Oljud är enerverande och sonen beklagade att min inte var supertyst. Men i förhållande till den gamla är den knäpptyst. Så allt är relativt. Jag hoppas du får bukt med pipet.