30 december 2011

Nu är glada julen slut, slut, slut.

Men julrosorna likväl som julgranen växer så det knakar. Nu verkar det ju som det skall bli lite kallare på nyårsafton. Och tur är väl det för 1987 vill jag minnas att vi hade varmare på nyårsdagen än på midsommar, det vill vi inte vara med om på nytt. Nej, på midsommar skall det vara minst 25 hetgrader och torrt. På nyår räcker det med plus fem. Jag hade sparat alla julklappspapper och annat brännbart till påskelden så det var härbärgerat på en torr plats när det ringer i telefonen och någon undrar om det kan ha hamnat några papperspengar i skräpet. Det var väl tur att jag sparat för då kunde jag gå igenom allt grundligt och inga pengar funna. Hade inte skräpet varit kvar hade vi trott att pengarna gått upp i rök. Nu kan ju möjligheten finnas att de hamnat i en bok som byttes i tisdags. Tänk en sådan fröjd för en eventuell bokköpare och hitta mer pengar i boken än vad den kostade. Det kan man kalla mellandagsrea det. Men det var säkert inte så heller utan beloppet dyker kanske upp som den Egyptiska katten gjorde efter två år.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Pengar har jag
inga på mig.
Hemma har jag
heller inga
Men Lae i Nordtorp han har
heller inga pengar kvar
i skräpet.
Gott Nytt!

Lae i Nordtorp sa...

Men på onsdag startar Famous Fayline på Valla då kommer pengarna att rinna in!!!!!!!!!!!