18 december 2011

Galopptävlingar på stranden.

I går satt jag mest hela eftermiddagen och tittade på travTV. Det är mycket galopp också. Grattis förresten alla som tog rygg på mitt tips om Lovelock (e. Viking Kronos). Oddset kunde ju varit högre men nog är det bättre att vinna 61 kronor än att förlora 100. Spänning fick man också för även om vinsten var överlägsen så tog han några hjälpsteg emellanåt. När det blev för långsamt mellan loppen satt jag och drömde mig tillbaka till Irland och den långa stranden utanför Drogheda. Normalt frekventeras den av Dublinbor som doppar sig och sedan går till Puben. Inte sällan har bilen dränkts av tidvattnet under bortavaron då det är några meters skillnad mellan ebb och flod och Irländare är precis som svenskar. Så nära vattnet som möjligt skall det parkeras och är det ebb när du parkerar och flod när du hämtar så kan det gå riktigt illa. Till ämnet; Jag skulle ju berätta att stranden är avstängd en dag varje sommar då det rids galopprace med spelmöjligheter hos ett antal Bookmakers. Jag antar att tävlingarna anpassas till lågvattnet men gör du insatsen vid rätt tillfälle kan oddset bli riktigt bra. Det är ju inte som i Sverige att oddset blir det som gäller vid loppstart utan här gäller oddset vid speltidpunkten.

Inga kommentarer: