13 december 2011

Råkallt.

Jag vill inte ha snö och kyla. Men jag vill heller inte ha regn och blåst. Det är en svårlöst ekvation. I dag kändes det som jag förfrusit fingrarna i snålblåsten och regnet efter att ha tömt aska, hämtat post och lite ved. Då var jag i behov av en brasa men kaminen hade kärvat på något vänster. Jag plockade isär bottnen och gjorde rent efter att ha fått goda råd per telefon av Magnus och så småningom var jag varm i kläderna som braskaminreparatör. Jag tände på för att testa och se det fungerade. Nu är här gott och varmt och så luktar det som i sportstugan vid Bjursjön i barndomens dagar. Jag måste också konstatera att plåtslagarne gjort ett fint jobb med att byta ut den avblåsta vindskivan. De var klara redan innan Mumien hann åka iväg till sitt jobb. Nordtorps konstnär har gjort en ny tavla "Viking Kronos". Han är förresten far till "Going Kronos" som hon målat tidigare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lukten av vedeldning i sportstugan vid Bjursjön... ja den minns jag.. nu vet jag precis hur du har det för tillfället. Den nya tavlan synes lika fantastisk som övriga som visats. Vilken konstnärlig förmåga!!!
rolf ohlson