16 februari 2012

Bredband eller tangatrosa?

Hur långt är ett snöre brukar jag svara när jag får omöjliga frågor. Hur brett Telias bredband är får man kolla på bredbandskollen.se  Där ser du hur det ser ut i mätögonblicket men sekunden efteråt ballar det ut helt för att om ytterligare en stund vara helt perfekt. Det har stört mig länge så till slut tog jag mod till mig och ringde underdånigast upp det allsmäktiga bolaget. En mycket trevlig person svarade och kunde genast se att det var mitt modem som var den felaktiga länken. Jag skickar gratis ett nytt med två års bindningstid så blir det dessutom 25 pengar billigare varje månad. Det lät ju bra så jag slog till direkt. Jag skickar det direkt och så får du ett SMS när det anlänt till ditt postkontor. Du har det inom någon dag. Jag var så nöjd och allt stämde med beskrivningen förutom att gratis var 99 SEK i fraktkostnad och det krävdes en operatörsinsats för att kunna ansluta till nätet. Denna insats kunde inte göras före den 16 februari. Det var då jag slängde mig över telefonen och betydligt mindre underdånig ringde upp kundtjänsten, var god dröj. Där fick jag veta att de inte hade en aning om varför jag skulle vänta en vecka på att få inkopplat det jag redan hade kopplat in själv. Men så är det och tro inte att du kan få någon förtur. Då vill jag prata med din chef sa jag. Det har jag ingen sa han. Så bra sa jag då bestämmer du ju själv men det kan ju hända mer allvarliga saker än det här och vart ringer du då. Det gör det inte så det vet jag inte. Jag gav upp och tänkte, GUD FÖRBJUDE, det var bättre förr. Säg till din chef att hon ringer omgående resignerade jag efter att ha insett det inte var värt att riskera ett hjärtflimmer på en som var ännu dummare än vad han tyckte jag var. Två dagar senare ringde chefen som inte fanns, var vänlig och erbjöd ekonomisk kompensation men kunde fortfarande inte förklara varför det i nådens år 2012 skall ta en vecka att koppla in något som redan borde funnits i systemet. Nu fungerar det igen men enligt bredbandskollen så svajar fortfarande bandbredden betänkligt.

7 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Ja, herre min snurre som man skulle sagt på Orust.
Snörets längd är alltid två gånger halva längden. (Enligt gjorda, tillförlitligs mätningar.)

Anonym sa...

Så bra att jag äntligen fick veta hur långt ett snöre är!
Nu undrar jag varför det blivit krångligare att kommentera , d.v.s. att bostäverna är mer svårläsliga och dessutom i två ord!?Jag orkar inte vända mig till någon i beslutsställnig och fråga om det .

rol ohlson sa...

Undrar samma som anonym ovan. Jag skrev bara det högra ordet förra gången och det gick vägen. Får se hur det går nu.
mvh rolf ohlson

rolf ohlson sa...

Mitt tangentbord börjar bli slitet och tappar en och annan bokstav märker jag. Bäst att korrekturläsa ordentligt.

Telia sa...

Hej Lae.

Jag får som representant för det allsmäktiga bolaget här beklaga över hur du blivit bemött av den handläggaren. Givetvis har vi chefer som vi svarar inför och det fick du slutligen kommit i kontakt med, så det var ju bra att det löste sig där.

Jag får hoppas att dina framtida kontakter med oss blir upplevelser att minnas till det bättre. :)

med vänliga hälsningar

Peter Muszta
Telia Kundservice

Lae i Nordtorp sa...

Tack för det Telia!
Då önskar vi för framtiden en kompetent, välbemannad kundtjänst samt ett jämnare flöde på bredbandsbitarna för nu är jag bunden i två år. Eller? Det har fortfarande inte kommit något kontrakt.

Telia sa...

Det siktar vi på det lovar jag!
Redan nu har det skett stora förändringar till det bättre för våra kunder vad gäller tillgänglighet och mindre kötider. Vi vet om att det varit ett frustrerande moment, och är väldigt tacksamma mot våra kunder som trots allt visat tålamod som heter duga...

Om du inte hört något kring din beställning, kontakta oss gärna via mail eller om du ringer in på 90200, så ska vi säkert kunna se hur din beställning ligger till.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

med vänliga hälsningar

Peter Muszta
Telia Kundservice