25 maj 2012

Det är fullbordat!




I dag har syrenerna slagit ut och jag avnjuter en Guinness på altanen. Det gäller att avhålla sig från kroppsarbete så att flimret håller sig borta i den underbara värmen. Humlen växer något långsamare än förra året men är ändå mer än en och en halv meter hög vilket borgar för nästa års öl. Dessutom tror jag att askarna är på gång. Det vore väl för väl om de överlever såväl asksjukan som den hårda hamlingen. Nu skall jag titta på ASVT:s direktsändning från Elitloppsauktionen och se vad som bjuds för Nr. 90 Moonlight Fayline som är helbror med Famous Fayline. Skall vi tippa 250 000 eller mer?

5 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Nu överdrev jag lite. Men 170 000 SEK är också ganska bra. Blir den lika bra som Famous Fayline var det riktigt billigt.

Solnasnackar´n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Solnasnackar´n sa...

Så har då våren också nått Nordtorp.

IngBritt Privér sa...

Tänker på er ofta. Har den fina vinterbilden av Nordtorp som Wallpaper på min bärbara data. Har kopierat den nya bilden, som får tjäna som Wallpaper, när våren kommer här. Lite synd att växthuset står framför huset.
Kram till er båda.

Lae i Nordtorp sa...

Loa!
Ett par dagar var det t o m sommar. Men nu har det blivit ett riktigt bakslag. 8 hetgrader i morse.

IngBritt!
Kram på er också. I den bästa fotovinkeln står växthuset framför huset, men som förbipasserande ser det är det bara snyggt. Kul att få vara wallpaper på andra sidan jorden. Det blir väl inte upp och ner bara?