27 maj 2010

Den beige kunden.

Kommer ni ihåg Claes Erikssons TV-serie från anno dazumal? I macken, som serien hette, spelade Peter Rangmar kunden som blev av med sin bil. Han var så försynt och självutplånande att inte ens ljuscellerna till alarmklockan märkte honom. Gissa vem som fått överta rollen. Jo, ni har helt rätt. Det är jag. Sedan fem veckor står Forden på verkstad och de har inte tid att laga den. Det dyker hela tiden upp viktigare projekt. Jag får ju inte bli arg för då får jag hjärtflimmer, men är den inte klar i morgon åker jag dit och hämtar den med bärgningsbil.
Som inte det räckte med bilen gick mobiltelefonen sönder också. Kom i håg att jag fått reklam från The phone house om billigt fortsättningsabonnemang på Telenor. Där schabblade de bort hela grejen genom att byta till ett abonnemang jag inte skulle ha. Jag är ledsen sa den eminente säljaren, det tar en vecka att annulera och jag kan inte byta under tiden. Jag har inte skrivit på något så då åker jag till Telenor. Det gick inte för de påstod att jag köpt ett abonnemang på Phone house som inte var annulerad. Tack och adjö Telenor, vi har ju trivts bra ihop ända sedan hopslagningstankarna som stoppades av den sista Sovjetstaten eller var det Björn Rosengren. Jag åkte hem och köpte via nätet ett billigare abonnemang på Telia och blir nu bara Telenorabonnemanget annulerat kommer jag ju att ha samma nummer i evärderliga tider. Åtminstone så länge hjärtat bankar på.
Som bakåtsträvande GGG säger jag. Det var bättre förr med tele och el.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

...och på den tiden när Sterkys mordänglar höll i trådarna...

Lae i Nordtorp sa...

Ja, Skoog i Uddevalla och Mårild i Borås.