05 maj 2010

Jag infiltrerar Nordtorp.


Är man en infiltratör när man utför avloppsinfiltrering? Jag får små anfall av missmod och undrar om det är mig personligen som miljökontoret är ute efter. Här på gården har aldrig varit några problem med avloppet. Dricksvattnet är utmärkt och infiltrationen luktfri. När vi nu bygger om huset tyckte vi att det skulle vara bra med ett nytt infiltrationsdike så allt fortsätter att vara problemfritt. Då blev vi ålagda att bygga vad som i det närmaste kan liknas vid en skjutvall på 126 kvadratmeter och 1,5 meters höjd. Merkostnad för utförandet 40 000 SEK plus 5000 SEK för att få tillstånd. Jag undrar vad man kommer att göra med alla undermåliga avlopp som finns? Det kanske är läge för investeringar i markentreprenadbranschen? Innan de investeringarna har räntat sig hoppas jag vallen blir grön och skyddar oss från de varma sydvindarna till sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Kanske alla skidåkare som var i Nordtorp i vintras kommer söka sig till dig nästa säsong. Du är ju numera vallexpert.

Jan

Lae i Nordtorp sa...

Jan!
Vi kommer också att känna oss hemma på Vallarnas friluftsteater.