30 maj 2010

Mors dag och Elitlopp.

I dag har jag för trettiosjätte gången varit ute och plockat liljekonvaljer till Mumien. Det är ju som rubriken antyder Mors dag vilket är synonymt med Elitloppet då bägge evenemangen utspelar sig sista söndagen i maj. I år sätter jag en liten slant på Iceland som trots ett svårt spår måste ses med chans i det stjärnspäckade fältet. Här syns han häsa på sin tränare Stefan Melander på vars hemsida jag lånat kortet.
I fredags besiktade vi ombyggnaden och nu är det inte så mycket som återstår och vi har börjat bära ner en del grejor. Utemöblerna på Laes kommandobrygga är på plats så vid första ostanvindsvackertväder kan vi provdricka en Sort guld och se om myggen håller sig borta.
När vi kom hem på sen fredagskväll efter ett jättetrevligt kalas hos Hans-Olof var det ett meddelande på telefonsvararen. Tro mig eller ej men Forden hade färdigställts 20.03 så när festen gått ur kroppen var det bara att åka och hämta den. Nu får den hålla sig inom synhåll i fortsättningen.
Nytt mobilabonnemang är också på gång, jag återvänder till fadershuset(Telia) så nu har den beige färgen kanske gått ur för den här gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagens ord är ett sant visdomsord!
Om jag hade lust , så skulle jag brodera en bonad med dessa ord att pryda mitt hem med!