15 juli 2010

Ny medlem i bubbelklubben.

Som sig bör stod husbonden sist i kön när nymodigheterna skall badas in. Den har varit igång sedan skolan slutade, men idag bokade jag in en ledig tid och njöt. Det var verkligen avstressande och muskeluppknytande. För en Boråsare är det dessutom ett stort nöje att det inte kostar något vid den här årstiden. Solen producerar mer varmvatten än vad vi hinner göra slut på. Tänk om man hade kunnat spara lite till vintern! Jag vågade inte vara med på bild så ni får låtsas att det är jag som är tomlådan. I alla fall kunde konstateras att miljöinspektörskan hade fått plats även om det hade blivit trångt. För den som har glömt kanske jag skall påpeka att nämnden hade läst ansökan som om vi skulle installerat en stor jacuzzipool. När jag blygsamt påpekade att det var ett vanligt badkar med några bubblor frågade hon"går det inte i flera". Jo sa jag artigt, du får nog plats också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vore tomlådan så bleve bara fötterna och vaderna(!) bebubblade!

Solnasnackar´n sa...

Ett kjesarens-nya-kläder-bad?

Anonym sa...

Not så bad

Lae i Nordtorp sa...

En mycket avslappnande och rogivande investering. Men det var mycket hallå innan det blev klart.