30 november 2011

För snabb slutsats?

Jag var ju uppe med tuppen idag och då var vädret bra. När jag nu 09.25 går ut och hämtar den moderat obundna Borås Tidning blev jag genomblöt. Regn och gråväder gör kanske att prognosen för julafton ändras.
Jag hoppas i alla fall det är fint väder i huvudkommunen i kväll då finalen i Solvallaserien körs med 500 000 SEK till vinnaren. Famous Topline har fått ett hopplöst tolftespår, men trav är trav och bollen är rund. Alla lopp skall köras och den som vill gardera kanske skall ha med Kanaka B.F och Veijo. Men det är ett av årets bästa fyraåringslopp och alla tolv har vinstchans. Löpningsförlopp och tempo blir avgörande.
Nu är det fint väder igen så det blir nog växlande julaftonsväder.

1 kommentar:

rolf ohlson sa...

A pro på vädret; du kanske skulle starta "Nordtorpspraktikan". Blir säkerligen mer tillförlitlig än bondepraktikan(tror jag).