21 november 2011

Målsättning!

Nu när kroppen har börjat rätta till sig måste jag sätta mål för vintersäsongen. Då påminner jag mig om när vi satt i solen på San Miguel för två månader sedan. Mobilen ringde och jag svarar. "Hej du"säger en bekant röst "nu kan du hämta sågen för den är klar". Tackar, tackar svarar jag men det får nog vänta någon vecka för jag sitter i en bar mitt ute i Atlanten. Men nu är jag hemma igen, sågen utlöst och vad passar väl bättre än att dra igång en liten gallringsövning uppe vid Ingriá. Där kan det kan bli både ved och en liten julgran om jag håller ihop. Ingria är ett gammalt torp mitt inne i skogen. Här tog man bort matjorden i början av sextiotalet och använde till fotbollsplan i Sjömarken. Inga övriga åtgärder är vidtagna men i dag är det som den finaste plantering om än något tättbevuxet. Men det är ju det jag skall råda bot på. Stolleprov säger Mumien, men hon får väl se.

Inga kommentarer: