04 november 2011

En ostbricka i all enkelhet.

När vi strosade omkring på grönsaksmarknaden i Ponta Delgada fick jag jag syn på en himla käck liten ostaffär. Här måste jag ta några kort och göra lite reklam för ostmässan i Sandared när jag kommer hem tänkte jag. Nu kom det ju lite elände emellan som ni vet så det blev varken reklam eller annat. Kanske lika bra det, förra året skrev jag ju fel datum. Så jag var väl lite yr då med.

En ännu bättre idé hade Alf. Skall vi inte ta och köpa några ingredienser och äta ostbricka på balkongen medan vi vilar benen innan kvällens övningar. Sagt och gjort men det skall ju vara rött vin till ost kom jag på och det dricker ju inte Mumien. Det behövs väl inte sade Alf och tog på sig vinkännarminen. Jag ordnar ett vitt vin som passar till osten. Det är för skönt att ha en vinkännare med. Och gott var det trots att vi led brist på verktyg. Och en trevlig eftermiddag blev det.