20 januari 2012

Glatt i Nordtorp.

Så här såg det ut 1970 men även tidigare i veckan
Fredagen har infunnit sig med blandad konfekt. Stundtals till och med sol vilket lockade ut mig på riktig promenad istället för springbandet. Oj så kallt och skönt det var med glatt både humör och under fötterna drog jag iväg i runda slängar tre kilometer. Men nu när man tillhör lårbenshalsbrottriskgruppen så gäller det att undvika för glada fläckar på vägen. Igår fick jag ut inbjudan till årets träff med Eriksbergsgänget även om matprisförhandlingarna inte är helt slutförda. Men jag borde ju få ett bättre pris än förra året när nu restaurangmomsen har sänkts. På lagårdstaket råder febril aktivitet och med lite tur är snart det värsta åtgärdat. Helt tak och bättre väder kommer säkert att göra mig gladare och mer aktiv. Kanske jag till och med kommer igång med lite skogsröjning. Men nu gör jag som Mumien brukar säga "Vi tar problemen i den takt de uppstår. Tänk så många katastrofer som aldrig har inträffat".

Inga kommentarer: