27 mars 2014

Visst är man previligerad.

Trots krämpor både här och där måste man väl säga att Mumien och jag glider fram på en räkmacka med ett glas Alsacevin för det mesta. Årsmöte med Televeteranerna i Lundsbrunn i torsdags, barnkalas på söndag, RLF-möte tisdag, Årsmöte i Uddevalla Hembygdsförening med efterföljande berättarafton i går. I Lundsbrunn fick vi äta en superb lunch prata med ett antal gamla kollegor och lyssna på ett varierat musikprogram med Conny & Co.
Från ett tidigare årsmöte
RLF hade i vanlig ordning fått fram ett intressant tema och en rutinerad föredragshållare. Temat var vägar så bäva nu vägföreningsstyrelsen inför nästa veckas årsmöte. Stärkta av föreläsningen kommer vi att ha några frågor att ställa. Men det går säkert bra. Birger brukar ha svar på det mesta. Söndagen hos Ida bjöd på tårtor, kakor, gott humör och trevligt folk. Utflykterna blir längre och längre. Vi var inte hemma förrän 22.45 men det var det värt! Gunnars Berättaraftnar håller hög klass och alltid lika intressanta teman.
I går fick jag dessutom träffa en uppskattad Faceboksvän som jag aldrig sett i verkligheten. Jättekul! När jag nu har sträckt på mig efter skrivandet och kollat börstendensen skall Mumien och jag fortsätta med att vinterbona ett rum i lagårn så att jag kan flytta verkstaden och hon få en ateljé i den gamla. Hon hade en utställning innan jag flyttade in i verkstaden 2009. (Se bildspel under vinjetten till höger.)


Intresserade kan höra av sig så ordnar vi privatvisning.

2 kommentarer:

Mumiens modifikationer sa...

Det värsta med allt för mycket aktivitet är att det känns efteråt. Men som grannen uttryckte de bevingade orden:det beror väl på vad man ska ha livet till.

Mumiens modifikationer sa...

Dessutom är man språkpolis. Det är ett privilegium.