06 juli 2009

Inget ont som inte har något gott med sig.

Nu när det är så kallt är det ju idealväder att färdigställa min verkstad. Jag åker nu och införskaffar en ny såg och femhundra meter spontat virke. Om sedan de olika komponenterna i kroppastôllen håller ihop så kommer Mumiens vernissage att gå av stapeln som planerat den 5 september. Jag hoppas ni har datumet antecknat i era planeringskalendrar. Färdkarta kommer att presenteras i god tid före nämnda datum.
Dessutom kan jag ju inte undanhålla er detta tidningsomslag som damp ner i mailen.

4 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Se upp för spikpistolen!

Fritt ur hjärtat sa...

5 september inskrivet i almanackan. Hoppas det blir av, skulle vara så roligt! Jag som missade en tavla i helgen. Attan vilken tavla;-)

Lae i Nordtorp sa...

Ja, idag har dagen ägnats åt att försöka montera den nyinköpta sågen. I morgon blir det återbesök hos handlaren då jag tror att det var för korta skruvar om det inte är jag som är för kort i huvudet för att klara av monteringsanvisningen.
Välkommen i september. Jag kom på att skillnaden mellan Mumien och mig är att hon målar tavlor och jag gör tavlor.

Solnasnackar´n sa...

...och jag som trodde att det bara var båtar som gick av stapeln. Det lär bli ett blött vernissage!
Och Lae, en del personer är konstnärer, andra bara konstiga.
Datum antecknat.