17 juli 2009

Avstängd och påsatt.

Så var det då äntligen överstökat. Konverteringen alltså. Redan vid första försöket lyckades man få i gång hjärtat i en normal rytm. Ni kan inte ana hur skönt det är att få i sig ordentligt med syre när jag ansträngt mig och flåsar. Konditionen är nämligen helt i botten så nu skall här promeneras, spikas och lekas med Matilda. Ett antal goda kamrater har skrämt upp mig med att en konvertering inte håller så länge och jag har fått höra att den och den har gjort det flera gånger. Men som den optimist jag, trots allt gnäll, är så utgår jag ifrån att min konvertering håller i sig till dess jag blir dålig nästa gång och att det dröjer. Här i Nordtorp tar vi problemen i den ordning som de uppstår!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra att du inte är lika halsstarrig som Ingvar Oldsberg!
DET kunne gått rittit gaelt!
Njut nu av livet med Matilda och allt annat!

rolf ohlson sa...

Har krampaktigt hållit tummarna, men nu kan man släppa efter lite grand. Have nice days framöver och p´ån igen (spikpistolen)!
Hälsningar från Rossö

Solnasnackar´n sa...

Vi ses förhoppningsvis på ladjazzen i Bokenäs 2010 - då är det 10-årsjubileum!

Unknown sa...

That`s the spirit!

Fritt ur hjärtat sa...

Hmmm, goda vänner målar inte faan på väggen;-) Konverteringen är individuell, det finns ingen mall för hur länge det slår i sambatakt...Väldigt många gör om det,lika många gör det inte och om de gör det så inträffar det sällan. Härligt att få syre igen, allt blir å mycket lättare då!

IngBritt Priver sa...

Positive thinking is half the battle.

Lae i Nordtorp sa...

Inte bara hjärtat som var illa ute. Kompressorn till spikpistolen har ventilfel. Tack för er omtanke.