02 juli 2009

Värmen söker!

I tisdags var jag ute på en liten dagstrip. Bland annat var ett kort besök hos Simone som skriver bloggen Fritt ur Hjärtat inplanerat. Hon var en av dem som via mail och telefon hjälpte mig att komma igång med min blogg men annars hade vi aldrig träffats förut. Det hade ingen kunnat tro för det var den naturligaste sak i världen att prata om allt mellan himmel och jord så där satt jag och uppehöll henne hela eftermiddagen. En god lunch fick jag också (tack för det)och jag hoppas hon hade lika trevligt som jag. Övriga ärenden slarvades över och sedan for jag in i världens åskväder på hemvägen. Det var så mycket vatten på vägen att det var planingsrisk redan i sextio kilometers fart. När jag sedan skulle skriva detta i går var det så varmt i min skrivarlya att jag fick fly fältet. Jag gjorde väl felet att läsa de bloggar jag följer och skriva några kommentarer innan jag började med min egen blogg. I dag gör jag tvärt om för det är minst lika varmt i dag. Jag älskar värme men det går lika bra med 20 grader som 31 som var gårdagens toppnotering. Jag hade en kompis vars favorituttryck var "När man kan gå anständigt klädd utan att svettas, då är det härligt." Nu kastar jag mig över gräsklipperiet för åskskurarna fick fart på både gräs och ogräs. Om jag efter det stolleprovet fortfarande är i uprätt läge skall jag gå en sväng och se om det kan ha kommit några kantareller efter all värme, vind och vatten.

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Tack själv, jag hade så oerhört trevligt. Det är ett nytt fantastiskt fenomen och en möjlighet som bloggare verkligen lärt sig ta tillvara. Bloggträffar. Som att möta någon man känner väl.
Tur att du tog dig helskinnad och torrskodd;-) hem.

Solnasnackar´n sa...

Nå, hittade du några kantareller? Eller föll du vertikalt?

Lae i Nordtorp sa...

Nja, tre kantareller gör ingen omelett. Undrar förresten om de heter kanta reller för att de tidigaste kommer i kanterna av vägen?