15 oktober 2009

EU-moped.

Mitt körkort är på väg att ha gjort sitt. De alltid observanta myndigheterna har då insett att tillfället är väl valt för att ge mig behörighet att köra ett dylikt fordon. Behörigheten heter i forsättningen M och det verkar som det gäller bilen och andra MC också. Det var bara ett aber och det var att det skulle skickas in ett foto som jag saknade. Det tog längre tid att hitta en fotograf än att byta däck på bilen som jag passade på att göra när jag ändå var tvungen att besöka knallarnas tummelplats. Usch och fy jag får panik varje gång jag skall in i rondellerna vid Knalleland. Men det som tog längst tid var den servicemedvetne däckbytaren som ville byta en lampa också. I gengäld var det bara halva priset mot vad de tog på Volvo sist. Om jobbet tog fem gånger så lång tid och kostade hälften då tar väl Vollvo ut 900 kronor för mycket. Hemma igen för vila och bloggskrivande. Då kommer Mumien och vill ha in trädgårdsmöbler och sedan betäcka dem med presenningar på logen. Sedan var det ju trav hela kvällen så blogg blir det först nu.

3 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Betäcka trädgårdsmöbler på logen? Jo jag tackar jag; vad har ni egentligen för er i obygden?

Anonym sa...

Jag undrade också . men var för blyg att kommentera.....

Lae i Nordtorp sa...

Jag bara testade om någon skulle märka det. Det skulle ju vara täcka över. Men hade det gått så skulle man ha avlat på de trettiofyraåriga utemöblerna för den kvalitén hittar man nog inte idag. Väl tajmat var det i allla fall för nu har första snön kommit.