12 oktober 2009

BRRRRR!!!!!!!!!

En isande vind möter redan på verandan. När jag dristar mig att gå runt huset skär den genom märg och ben. Det blir ingen tidning hämtad tänker jag. Då ringer dörrklockan. Gösta, min gode granne står utanför. Kom in säger jag så inte all värme rinner ut. Ja du säger han inte kan vi dra upp buskar i morgon som vi bestämt. Det är så blött så då kör jag sönder hela trädgården. OK då nöjer vi oss med att grusa vägar. Vi får passa på i morgon och onsdag om vi skall göra något i närheten av skogen. Älgjakten börjar ju i dag men vårt lag skall inte börja förrän torsdag. Då får vi se om lyckan står dem bi och om någon liten filé letar sig vägen till vår frys.
Knappt har Gösta gått förrän det ånyo ringer. Nu är det elverksföreningsgrabbarna som skall byta ut stolpar och vill ha godkännande av den nya placeringen. Det betyder att de fått tag i Televerket som försenat detta arbete oförsvarligt länge. Det är bra och när jag nu ändå var tvungen att packa in mig i vinterkläder kunde jag ju hämta Borås Tidning (eller tjilia tinninga som den kallas här på prärien). Det första jag gjorde när jag kom tillbaka in i stugvärmen var att kolla dödsannonserna. Jag var inte med i dag heller så då sätter jag i gång med middag för en. Mumien målar efter jobbet i dag så hon äter på lokal. Jag tror det blir släktforskning resten av dagen så då hör jag plingen när kommentarerna på bloggen rullar in.

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Kollar du efter dig själv du. Jag kollar efter andra kändisar;-)

rolf ohlson sa...

Ja, jösses, det är ju älgjakttider nu. Det tänkte jag inte på då jag idag stavade mig iväg längs Egonspåret uppe i Bulidskogarna. Hörde en gång att det rasslade på stigen framför mig, men det var i alla fall ingen älg jag mötte, för vederbörande var iförd röd vindtygsjacka och togs sig fram med stavar, precis som jag själv.
Tar nog också en omgång med släktforskningen. Bra idé.

Lae i Nordtorp sa...

Simone!
De andra kommer ju med på köpet.
Rolf!
Lagom till älgjakten har de tänt elljusspåret. Kan det vara föär att skrämma bort älgarna.

Solnasnackar´n sa...

Tänt elljusspår är för att skrämma bort jägarna.