13 oktober 2009

Spårsnö är det inte än.

Men när vi vaknade till fågelsången halv sju i morse var marken helt snötäckt. Har jag förresten berättat att Mumien har en klocka som också är lampa. Det tar en halv timma för den att tända sig helt och under tiden terroriserar den sängkammarens vakna del med fågelkvitter och liknande. För två år sedan var jag himla imponerad av underverket men snö och fågelkvitter blir bara för mycket. Jag lade mig på spikmattan, täckte mig med två extrafiltar och drog en bovetekudde över ögonen. Det gav resultat. När Mumien vaknat och klätt sig tyckte hon så synd om mig att hon hämtade både Travronden och tjilia tinninga åt mig innan hon hastade till den flexibla arbetstidsstarten.
Det blir för många hjälpmedel till jägarna. Men om jag får bestämma är det bättre att ta bort snön än elljuset. Men det var bra om elljuset bara lyste stipulerad tid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har ingen fått bukt med elljuset ännu?
Vad gör dom?

Lae i Nordtorp sa...

Anonym!
Det är samma visa varje år. Förra året hade klubben dåligt ställt så det skulle bara vara tänt tre dagar i veckan. Innan de hade fått ordning på det hade troligen hela säsongsbudgeten gått åt. I år är jag inte informerad om ekonomin men det är tänt varje kväll mellan 17 och 23. På tisdagskvällarna brukar det dessutom vara några som springer också. Vi undrar om de tänker fråga om lov innan de röjer bort julgransämnena i år. Oss emellan så tror jag att de skiter i det för annars går de ju miste om nöjet att se mig förbannad.

Anonym sa...

Kan man inte koppla bort fågelkvittret och behålla soluppgången?
Jag skulle bli ännu knäppare om ett sånt (o)ljud startade min dag!
Annars är fågelsång mysigt.