20 november 2009

Dagens blåsning.

I anslutning till protesterna mot vindkraften i vår kommundel kan jag bara konstatera att svenska folket har förts bakom ljuset(!) i energifrågorna ända sedan Fälldins tid. Om inte ännu tidigare?
Vad jag vill säga är att vi nu måste satsa på energiforskning när vi glömde det efter det så kallade kärnkraftsvalet. För inte vill vi ha ett antal landskapsförfulande, vinande iskastarmaskiner i vår närhet. Om vi inte hittar några nya lösningar är såväl utbyggd vattenkraft som kärnkraft att föredra. Jag hoppas Matts Andersson i Stora Skedvi har överseende med att jag använder hans gamla teckning. Den håller bra än i dag tycker jag.

3 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Lae,
Håller med dig helt, fullt, fast och hållet.

Anonym sa...

+Vågkraft som det forskas på!
Är det för våghalsigt?

Solnasnackar´n sa...

Anonym,
Kanske det, man kan sig vatten över huvudet.