26 november 2009

Månadens utflykt avverkad.

När jag inledde mitt pensionärsliv var det en fantastisk känsla att själv kunna bestämma om jag ville umgås med någon och bara göra det jag ville och kunde. Nu har jag blivit mer pratsjuk igen och när jag då p g a dåligt väder blir i det närmaste instängd och inte heller orkar hjälpa till som jag borde med ombyggnaden så smyger sig depressionen på och det blir ännu tommare mellan öronen än vanligt. Men då heter ljuset i tunneln Berättarafton på Bohusläns museum i Uddevalla. Då passar jag på tillfället att hälsa på gamla kompisar och prata och sedan avsluta dagen med att njuta av gamla Uddevallabilder och få lyssna till ett antal människor som vet mycket mer än jag om staden. Jag har dessutom fått ett antal nya bekanta så det blir ju ännu mer prat innan mötet kommer i gång. Det enda tråkiga är att köra bil så långt.
I dag skulle jag haft besök av en miljöinspektörska som ville se vårt provhål för avloppet. Den stackarn blev sjuk och samtidigt som jag oroar mig för hennes hälsa tackar jag min lyckliga stjärna att jag slapp klafsa omkring på åkern i blåst och regn och fundera över markens genomsläpplighetsförmåga avseende infiltrationen. Bättre tider skola komma och i dag är allt mycket roligare. Jag kan då lägga energi på att planera inköp i samband med nästa veckas Ungötsleverätarresa till Helsingör. Det ni.

8 kommentarer:

Stig L. sa...

Näsa,hals stoppade min berättarafton, det var en fin bild för en biltokig

Anonym sa...

Hoppas att ni får god lever!
Lev väl!

Lae i Nordtorp sa...

Stig!
Krya på dig.

Anonym!
Den som lever får se!

Anonym sa...

Trevlig läsning men jag förstår inte varför du lagt in en bild från färjeläget i Trelleborg. Vet du när bilden är tagen?

Anonym sa...

Föregående kommentar skrevs av "Trelleborgaren"

Lae i Nordtorp sa...

Trelleborgaren!
Man lär så länge man lever. Bilden är tagen på femtiotalet av Gösta Krantz, min far. Det fanns ingen text till vissa bilder och eftersom en bild i samma kartong var på Kärnan i Helsingborg var det min egen slutsats att den här bilden var tagen i Helsingör. Jag noterar verkligheten.

Stig L. sa...

Var bilden är tagen är inte så
noga det är bilarna och tekniken
på terminalen som är intressant,
bilden är inte tagen före 1958
då den första Opeln kom det året.

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack